مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۷ استراتژی جهت برقراری تعادل بین کار و زندگی

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۰۷ ب.ظ

اگر از زمان دوش گرفتن تا لحظه افتادن در رختخواب , احساس می کنید بیش از ظرفیت از خود کارکشیده اید بدانید که درمیان صاحبان کسب وکار, تنها نیستید. برای بسیاری از مردم کار و زندگی یکی و یکنواخت شده است. سازماندهی امور شخصی و کاری با هم قاطی شده اند , تصمیمات کاری با ریسک های پرهیجان همراه اند و اعضا خانواده یا دوستان هم به حفظ این وضعیت کمک می کنند.

مادامی که این پای بندی ۲۴ ساعته که اغلب برای شروع یک کار ضروری است درمیان باشد, مدیرانی که مایل به حفظ موفقیت و میانه روی در امورخود هستند مجبورند تا میان کار و زندگی خود تعادل برقرار سازند.

ایجاد تعادل یک شبه اتفاق نمی افتد, بلکه پروسه ای است که می تواند از هم اکنون آغازشود. در اینجا به بیان ۷ استراتژی برای ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی می پردازیم.

 

1- بهتر تنفس کنید

تنفس عمیق به شما در کنترل استرس , بهبود سیستم ایمنی و افزایش سطح انرژی تان کمک می کند – همه اینها منافع حیرت انگیزی برای مردم خسته و پرمشغله بشمار می رود. بهترین چیزی که در مورد تنفس عمیق می توان گفت این است که می توانید آن را هر وقت که خواستید انجام دهید , هنگام دوش گرفتن , طی رفت و آمد , زمانی که خواب هستید یا حتی وقتی یک مقاله را آنلاین مطالعه می کنید. با آرام کردن خود به لحاظ فیزیکی و احساسی و از طریق نفس های عمیق , بهتر قادر قادر خواهید بود با استرس خودکنار آمده و برای بخش های مختلف زندگی خود انرژی بیشتری داشته باشید .

 

2- زمانی را به ورزش اختصاص دهید

یک بررسی جدید از مرکز آموزشی تحقیقاتی توانایی مدیریت (CCI) نشان داده که مدیرانی که به طور مرتب ورزش می کنند بیشترین کارایی را دارند. همه ما راجع به تاثیرات مثبت ورزش برکاهش استرس و افزایش روحیه مطالبی خوانده ایم که برای شما و کسانی که دوستشان دارید مفید اند. اگر زمانی را که برای ورزش کردن به خود اختصاص می دهید در تقویم کاری خود بگنجانید کمتر احتمال دارد از آن غفلت کنید.

 

3- برنامه ریزی قبلی داشته باشید

اتخاذ تصمیمات مهم خسته کننده است . وقتی تمام روز خود را صرف حل بحران های متعدد می کنید زودتر خسته شده و برای امور خارج از کار خود انرژی کمی دارید. با برنامه ریزی قبلی برای وقت خود و تصمیم گیری در مورد اموری که امسال قصد انجامشان را دارید ازاین خستگی اجتناب کنید . همچنین رسیدگی به کارهای عقب افتاده خود را تا زمانی که به اهداف روزانه , هفتگی و ماهیانه برسید ادامه دهید . هر ماه یکبار بررسی کنید که آیا در مسیر درست رسیدن به اهداف خود قرار دارید یا لازم است امور خود را بررسی و تنظیم کنید.

4- بودجه بندی کنید

اینکه تمام پول خود را برای کسب و کارتان خرج کنید آسان است اما این کار شما را بی انگیزه کرده و به شما احساس ورشکستگی می دهد که این می تواند به زندگی اجتماعی شما یا اعضا خانواده تان آسیب جدی وارد سازد. همانطور که برای امور مالی زندگی شخصی خود برنامه ریزی می کنید و به آن پایبند هستید , برای کار خود نیز بودجه بندی کنید. بودجه ای هم برای تفریحات خود کنار بگذارید تا با راحتی و بدون دغدغه به خوش گذرانی بپردازید.

 

5- برای یک روزکامل برنامه ریزی داشته باشید

فهرستی از کارهایی را که باید طی یک روز انجام دهید را ترسیم و آنرا جایی قرارداده تا بتوانید هر ازگاهی به آن نگاهی بیندازید. همچنانکه که مشغول کار هستید ازخود بپرسید که آیا آنچه در حال انجامش هستید شما را به آن روز کامل نزدیکتر می کند. اگر اینطور نیست , وقت آن است تا تغییر مسیر داده و مجددا اموردر حال انجام را بررسی کنید.

 

6- از برنامه های قابل تغییر سایرین حمایت کنید

وقتی اطرافیان شما دارای زندگی متعادل هستند , احتمال اینکه شما نیز از تعادل در امور خود برخوردار باشید زیاد است. با اعضا گروه خود در مورد پای بندی خودتان به برقراری تعادل بین کار و زندگی صحبت کنید و از آنها سوال کنید که برای رسیدن به تعادل در زندگی خود به چه چیزهایی نیاز دارند.

 

7- تعهدو پای بندی خود به ایجاد تعادل راهمگانی کنید

خود را از این دام ذهنی که مجبورید همه ۲۴ ساعت شبانه روز را برای خدمت به مشتریان خود در دسترس باشید, رها کنید. این روزها, مردم بسیاری هستند که احساس می کنند تعادلی بین کار و زندگی خود ندارند. خود را در منصبی که براساس ارزش گذاری به وقت آزاد است قرارداده و این را با مشتریان خود در میان بگذارید. تحقیقات نشان می دهد که مردم بیشتر طرفدار آن کسب و کاری هستند که ارزش های خود را با آنان در میان می گذارد . بنابراین به منظوررسیدن به هدف حفظ تعادل بین کار و زندگی , ارائه توضیحات شفاف راجع به محدودیت ساعات کاری قطعا دارای یک اثر مثبت می باشد.

 

نویسنده :Ted Devine ، مترجم : مدیران ایران