مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

ویژگی های یک بازاریاب موفق!

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ

احتمالاً در مورد بازاریابی بارها شنیده اید، همه ما در زندگی شخصی یک بازاریاب هستیم. اما در زندگی حرفه ای به عنوان یک بازاریاب، با در اختیار داشتن چند ویژگی می توان به بازاریاب بهتری تبدیل شد:

1.      مانند یک کارآفرین فکر کنید. شاید شما به عنوان یک بازاریاب در یک شرکت یا سازمان بزرگ یا کوچک مشغول به کار باشید. اما این خیلی مهم نیست! مهم آن است که شما خود را به جای مالک یا صاحب آن کسب و کار بگذارید و مانند او-یک کارآفرین- فکر گنید. باید بپذیریم این نوع نگاه و تفکر خروجی های متفاوتی از یک بازاریاب به شرکت تحویل خواهد داد.

2.      کنجکاوانه تحلیل کنید.  به عنوان یک بازاریاب، باید مهارت های تحلیلی و جستجوگری خود را توسعه دهید. یک بازاریاب خوب، از داده ها و اطلاعاتی که در اطراف کسب و کار خود می بیند به راحتی عبور نمی کند. چرا که ممکن است هر تغییری در یک شاخص، بر کسب و کار او اثر بگذارد.

3.      در تصمیم گیری مهارت داشته باشید. ویژگی تصمیم گیری برای همه ما انسان ها مهم است، اما شاید برای بازاریابان مهم تر باشد چرا که تاخیر در تصمیم گیری و یا تصمیم گیری نادرست آنها می توانند به سازمان یا شرکت ضربه ای مهلک وارد کند یا بالعکس تصمیم گیری به موقه و درست آنها، شرکت را متحول سازد.

4.      برای رقابت اشتیاق داشته باشید. بخواهیم یا نخواهیم، در کسب و کار، موضوع رقابت همیشه مطرح است. از طرفی یک بازاریاب قوی کسی است که همیشه میل به رقابت-و البته برنده شده- دارد.

5.      بازاریابی تیمی، رمز موفقیت اصلی است. همیشه فکر کنید در یک مسابقه هستید. اما بعضی از بازاریابان خود را در مسابقه کشتی تصور می کنند. اما پیشنهاد من این است که خود را در مسابقه قایقرانی تیمی و ..(که بر مبنای کار تیمی استوار است) ببینید. در این حالت برنده شدن نیز شیرین تر است. سعی کنید موانع کار تیمی در بازاریابی شرکت خود را شناسایی کنید و کارتیمی را بصورت یک فرهنگ در بازاریابی نهادینه کنید. 

 منبع: http://24kmarketing.com

نظرات  (۱)

موفق باشید