مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۱۱ روند بازاریابی درسال 2015

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳ ب.ظ

اصول بنیادی بازاریابی همیشه یکسان است اما با چشم اندازی که با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر است , آنچه که اکنون بیشترین اهمیت را داراست این است که چگونه شخص این اصول بنیادی را بکارگیرد . بازاریابان زیرک می دانند که باید از روندها پیشــی گرفته و موضوعات مهم بعدی را پیش بینی نمایند در غیراینصـورت از سـوی رقبای خود از بین می روند. در ذیل برخـــی از روندها را که به اعتقاد اینجانب می توانند جالبترین پیشرفت های سال آینده باشند ملاحظه می کنید:

 

 

روند مارکتینگ

 

  1. 1- شفافیت مهمترین ابزار بازاریابی خواهد شد

مصرف کنندگان به اعمال نفوذ و قدرت ادامه خواهند داد. ایده شفاف سازی بنیادی چیزی است که اکنون برندهای کمی ازآن استفاده می کنندو بسیاری از برندها ازآن دوری می کنند. سال آینده بهترین برندها آنهایی نخواهند بود که همراه با بهترین داستانها یا یکجور داستانهای ساختگی باشند, بلکه آنهایی هستند که در همه وقت یک تصویر صحیح و واقعی در جلب مصرف کننده ارائه خواهند داد.

 

  1. 2- مسئولین ارشد بازاریابی (CMOs) , تسهیل کننده خواهند بود

اکثر شرکت ها پیچیدگی ایجاد می کنند حتی بخصوص وقتی که دورنما خود پیچیده تر می شود. آنها به لحاظ جغرافی, محصول و برخی عملکرد ها آنقدر در پیچیدگی های بی پایان قرار می گیرند که فرصت همراه شدن با جریان آزاد اندیشه ها را از دست می دهند . CMO ها برای بهینه سازی امور مشتریان و مصرف کنندگان, این پیچیدگی ها را در راس برنامه خود قرار می دهند و روی هم رفته به ارزش های کلی شرکت فکر می کنند و به بررسی بینش در واحدهای کسب و کار, یکپارچه سازی پیغام ها و عملکرد ها می پردازند.

 

  1. 3- ما شاهد بوجودآمدن متخصصین بازاریابی خواهیم بود.

بسیاری از شرکت ها برحسب بازاریابی دیجیتال فکر می کنند . درعوض باید به فکر بازاریابی در یک دنیای دیجیتال باشند. بهترین بازاریاب در یک دنیای دیجیتال , متخصصین بازاریابی و افرادی تیزهوش با DNA سنگین دیجیتال هستند. آنها دائما با گروههای بازاریابی اختلاط می کنند و نقش مهمی در استراتژی های توسعه و اعمال بازاریابی دارند.

 

  1. 4- برندگان در بازاریابی فعال , استاد و زبردست خواهند بود.

رسانه های اجتماعی مصرف کننده را متفاوت و گریزان تر با تفکر کوتاه مدت می سازند. بازاریابان اکنون مسیرهای پیچیده روزانه خود را در لایک کردن , به اشتراک گذاردن و توئیت کردن و حتی ماتریکس های بیجا و سریعتر دنبال می کنند . بهترین بازاریابان حتی اطلاعات بیشتری از مصرف کننده خواهند داشت , توانایی انطباق سریعتر , زمان فعالیت کوتاهتر و بازاریابی فوری و پیوســته دارند . برای برندگان تمــرکز اصلی بجای ماه بعد یا سه ماهـــه بعد , ساعت بعد می شود.

 

  1. 5- فعالین رسانه های جمعی برمی خیزند و پیشرفت می کنند.

رسانه های جمعی برای ارائه نظریات بسیار محدود شکل گرفته اند . اما امـــروزه خلاقیت , عملکرد یک رسانه موثر است . دفاتر رسانه ای از موقعیت رسانه ای بودن به سمت رویارویی با مشتری حرکت خواهند کرد. آنها با قرار گرفتن در موقعیت بی نظیر اشتراک تکنولوژی و مشتری حتی بیش از دفاتر خلاق , شریک کلیدی استراتژیک مشتریان خود خواهند شد , چرا که اطلاعات زیاد و تکنولوژی مهمترین سرمایه بازاریابان است.

 

  1. 6- دفاتر اسپانیایی زبان در مسیر ایده های درست قرار می گیرند.

۱۷ درصد از جمعیت ایالات متحده را اسپانیایی ها تشکیل می دهند و از دهه گذشته ۵۶ درصد رشد کلی جمعیت امریکا مربوط به آنان است . قدرت خرید این افراد بالغ بر ۱ تریلیون دلار است و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۷ , قدرت خرید آنها ۸۰ درصد سریعتر از افراد غیراسپانیایی شود. بازاریابان نهایتا در سال آینده به این نکته توجه خواهند کرد و سوددهی دفاتر اگهی آنها را متوقف خواهند ساخت . آن دفاتر خارج از این بحث آمارنفوس , توانایی جلب توجه مشتری را خواهند داشت. دفاتر اسپانیایی در سال ۲۰۱۵ در مسیر درست قرار خواهند گرفت .

 

  1. 7- بازاریابی از جهانی شدن به سمت خصوصی شدن تغییر مسیر خواهد داد .

دنیا این روزها بواسطه تکنولوژی به هم نزدیک شده است اما بازاریابی منطقه ای و بومی تر حتی خصوصی خواهد شد چراکه مصرف کنندگان در برابر سنخیت مقاومت می کنند. خصوصی سازی یک روند نیست بلکه یک سونامی بازاریابی است که طرز فکر و مدیریت ما را در برندهای جهانی دگرگون خواهد ساخت . شرکت ها ساختار خود را از تمرکز خارج خواهند کرد و اعتبار محلی و بومی را افزایش می دهند.

 

  1. 8- مدیریت قوی تر خواهد شد

شرکت ها به لحاظ مالی به حفظ یک وضعیت محتاطانه ادامه می دهند و مدیریت بازاریابی نفوذ و قدرت بیشتری در جهت شفاف سازی و پاسخگویی پیدا می کند . مدیریت جهت از بین بردن موانع داخلی بیشتر با CMO,CIO, CTOو CFO همراه می شود و بیشتر روی عملکرد نمایندگی و بهبود کارایی و نه فقط مذاکرات هزینه تمرکز خواهد نمود.

 

  1. 9- تمرکز بیشتری روی ارتباطات داخلی خواهد بود

شرکت ها بر ارتباطات داخلی بعنوان سرمایه بازاریابی تمرکز خواهند نمود. آنها به ارتباطات داخلی بعنوان یک چالش و فرصت کلیدی برای تقویت برند می نگرند و یقین دارند که کارمندان و فروشندگان ” برند ” , بصیرت و استراتژی شرکت را می فهمند و آن را زندگی می کنند.

 

  1. 10- سرمایه شرکت های هلدینگ بی ارزش می شود

دفاتری که هنوز با سیستم منسوخ کار می کنند و به مدلهای قدیمی نمایشی (TV)چسبیده اند رشد می کنند. غولهای تبلیغاتی حریصانه دفاتر دیجیتال را بلعیده اند اما مدلهای فشرده دیجیتال کمتر از مدلهای تجاری نمایشی موفق اند. با افزایش فشار بر نتیجه نهایی آنها و فرصت های کمتر برای رشد از طریق فعالیت M& A , فشاری بربی ارزش شدن دارایی های غیرضروری خواهد بود.

 

  1. 11- اقتصاد بازاریابی دریک دنیای دیجیتال , بازاریابان را به رقابت دعوت می کند.

چون آفرینش محتوای زنده و جلوه ساز برای کانال دیجیتالی که به مخاطبین می رسد باید محلی و بومی باشد , تنها مشکل عمده بازاریابان این است که چگونه محتوا را به یک روش اقتصادی مقیاس بندی کنند.

 

منبع : فوربس