مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

بنیاد امریکایی "دفاع از دموکراسی" با استفاده از رایانه و از طریق ارزیابی "داده های کمی" پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را بررسی کرده و آینده این مذاکرات را پیش بینی کرده است

ارزیابی جدید انجام شده بنیاد امریکایی "دفاع از دموکراسی" که با استفاده از رایانه و از طریق ارزیابی "داده های کمی" انجام شده نشان می دهند که امریکا از موضع ضعف در مذاکرات هسته ای اخیر با ایران وارد تعامل شده است و در مجموع روند مذاکرات مثبت و همراه با پیشرفت بوده است.
 
بنیاد "دفاع از دموکراسی" با انتشار گزارشی در این باره افزوده است:"ارزیابی اخیر انجام شده توسط بنیاد دفاع از دموکراسی به همراه نهاد ارزیابی مالی اقتصاد جهانی "روبینی" نشان می دهد که چشم انداز مثبتی در مقابل ایران قرار دارد. نتایج این ارزیابی با استفاده از بررسی نتایج الگوریتم ها بدست آمده است و اخیرا در گزارشی به قلم "مارک دوبوویتز" و "پائول دومژان" به این موضوع اشاره شده است."
 
در بخشی از این گزارش آمده است:"به احتمال زیاد غرب به موضع ضعف خود در مذاکره با ایران ادامه خواهد داد. لغو بخش عمده ای از تحریم ها سبب شده تا چشم اندازی روشن در مقابل اقتصاد ایران قرار گیرد. شاخص ها نشان می دهند علاوه بر لغو تحریم ها، پیروزی "حسن روحانی" در انتخابات ریاست جمهوری ماه جون سال 2013 میلادی، خوش بینی ایجاد شده پس از مذاکرات ژنو میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در ماه نوامبر گذشته، آزاد شدن بیش از 7 میلیارد دلار دارایی مسدود شده بر اثر تحریم های وضع شده علیه ایران و چشم انداز مثبت پیش روی اقتصاد ایران همگی باعث پیشرفت ایران خواهند شد. همه این موارد باعث رشد اقتصادی "میانه روانه" ایران خواهد شد. تمام این تحولات باعث شده اند تا ارزش ریال ایران افزایش یابد و ایرانیان بیش از پیش به واحد پول ملی خود اعتماد داشته باشند. اکنون فضایی بهتر برای تنفس جامعه ایران ایجاد شده است و دولت ایران می تواند با استفاده از منابع مالی بیش تر بر تورم افزاینده آن کشور غلبه کند."
 
در بخش دیگری از این گزارش به تاثیر مثبت روانی ایجاد شده در نتیجه لغو تحریم ها اشاره می کند و در این باره می افزاید:"آزاد شدن سرمایه های مسدود شده ایران از سوی کشورهای غربی سبب شده اند تا تاثیر روانی مثبتی درباره افزایش سرمایه گذاری در ایران ایجاد شود. هم چنین تصمیم دولت "اوباما" برای ادامه مذاکره با ایران و بازداشتن کنگره امریکا از تصویب طرح تشدید تحریم ها علیه ایران سبب ایجاد خوش بینی درباره وضعیت ثبات و رشد اقتصادی ایران شده است.
 
در واقع ایران از نیمه دوم سال 2013 میلادی تاکنون شاهد رشد تدریجی اقتصادی است. از سوی دیگر شرایط دسترسی بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی ایران از جمله بخش بیمه، کشتیرانی و نفتی به "سوئیفت" نیز تسهیل شده است."
 
این بنیاد که به جمهوریخواهان امریکایی وابستگی دارد در نهایت از موضع "ضعف" دولت اوباما در مذاکرات هسته ای با ایران ابراز نگرانی کرده و در این باره می افزاید:"رویکرد ضعیف دولت امریکا در قبال برنامه هسته ای ایران می تواند این خطر را به دنبال داشته باشد که در آینده مذاکرات هسته ای از قدرت نفوذ و تاثیرگذاری امریکا کاسته شود."