مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

پردرآمدترین مشاغل آمریکا

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ق.ظ

در آخرین گزارش Glassdoor درآمد متوسط پزشکان در سال ۱۸۰۰۰۰ دلار است، که بالاترین سطح درآمد در بین سایر مشاغل است. در این لیست وکلا و مدیران تحقیق و توسعه (R&D) به ترتیب در رده ی دوم و سوم پردرآمدترین مشاغل قرار دارند.

مشاغل پردرآمد این لیست دارای دو ویژگی مشترک هستند:

  1. اول این که به سطح بالایی از مهارت نیاز دارند و
  2. دوم این که این مشاغل را نمی توان با استفاده از تکنولوژی خودکار کرد.

به گفته ی دکتر اندرو چمبرلین Dr. Andrew Chamberlain اقتصاددان ارشد Glassdoor، این گزارش تایید کننده ای این مطلب است که سطح مهارت بالا، تحصیلات بالا و عدم امکان خودکارسازی و سطح رقابت پایین، ویژگی مشاغل درآمدزا است.

مشاغل حوزه ی فناوری و سلامت، ۸ شغل از ۱۰ شغل پردرآمد ابتدای لیست را در برمی گیرند، که همچنین بخشی از ۲ شغل نامرتبط به این حوزه ها نیز می باشند. مشاغل حوزه ی سلامت نیاز به راه حل های خلاقانه و تصمیم گیری سریع دارند.

در این لیست مدیریت نیز جز مشاغل پردرآمد است. ۱۵ شغل از این لیست ۲۵ تایی، ذاتا مدیریتی هستند. خودکارسازی مهارت های مدیریتی مورد نیاز در صنایع با پیشرفت سریع و نیازمند دانش بالا مثل فناوری، سلامت و امور مالی کار بسیار دشواری است و کارفرمایان به کارکنانی که دارای این مهارت ها باشند، دستمزد بالایی می پردازند.

مشاغلی که قابلیت خودکارسازی دارند و ربات ها هم می توانند آنها را انجام دهند جز مشاغل کم درآمد هستند.

در زیر می توانید این لیست را مشاهده کنید:

لیست پردرآمدترین مشاغل آمریکا

 

منبع: Highest-Paying Job in the U.S – ترجمه: محمد یوسفی