مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

نکات کلیدی برای یک استراتژی رسانه‌ای موثر

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ق.ظ

رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در موفقیت کارزارهای ترویجی دارند. با رعایت هشت نکته زیر می‌توانید یک  استراتژی موفقیت‌آمیز برای جلب توجه رسانه‌ها و همراه کردن آنها با کارزار خود طراحی و اجرا کنید.

 

 ۱- اهداف خود را تعیین کنید
هر عملی که در ارتباط با رسانه انجام می‌دهید برای دسترسی به هدف پروژه ترویجی‌تان طراحی می‌شود؛ بنابراین، پیش از آغاز کارزار رسانه‌ای خود، اهداف خود را مرور کرده و برای تیم پروژه به وضوح تشریح کنید. تشریح دقیق اهداف، باعث می‌شود که پیام صحیح و دقیقی به رسانه‌ها منتقل شود.
اهداف در پروژه‌های ترویجی، اشکال مختلفی دارند: مثلا، به چالش کشیدن یک باور غلط ، آگاه‌‌سازی عمومی درباره یک موضوع خاص، کسب حمایت از سازمان‌های تاثیرگذار برای مشارکت در انجام کاری مشخص و یا تغییر یک قانون و یا مصوبه‌ای خاص. برای اینکه از موفقیت‌آمیز بودن اهداف پروژه خود اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از تکنیک "هوشمند‌سازی" اهداف استفاده کنید. در این تکنیک، سعی می‌کنیم اهداف SMART شوند، یعنی:

 
 

۲- مخاطبتان را بشناسید
استفاده از رسانه، برای پیامرسانی و جلب مشارکت افرادی است که شما آنان را به عنوان «مخاطب» پروژه‌تان می‌شناسید. برای این که تاثیرگذار باشید باید پیام خود را به مخاطبِ مرتبط برسانید. بنابراین لازم است که به تناسب هدف خود، مخاطبان را شناسایی کرده و در قدم بعد، رسانه‌های مرتبط با آن مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. برای شناخت گروه‌های مخاطب خود می‌توانید از خود بپرسید: چه کسانی و یا چه گروه‌هایی تحت تاثیر حوزه مورد نظر شما هستند و یا می‌توانند روی مسئله‌ شما در این حوزه تاثیر بگذارند؟ تصمیم‌گیرندگان یا کسانی که میتوانند در حوزه مورد نظر شما تغییر ایجاد ‌کنند چه کسانی هستند؟ این افراد چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا اهمیت مسئله مورد نظر شما برای آنها روشن است و یا باید در ابتدا اهمیت مسئله مورد نظر برای آنها مشخص شود؟ و سوالاتی از این قبیل که ویژگی‌های مخاطب را بهتر برای شما روشن می‌کند.
 

۳- رسانه مناسب را انتخاب کنید
حال که مخاطب خود را به خوبی شناخته‌اید، زمان انتخاب رسانه و یا رسانه‌های مناسب برای رساندن پیام پروژه به آنها است. بنابراین، ابتدا لازم است رسانه مناسب هر گروه را شناسایی کرده و سپس پیام خود را متناسب با آن رسانه تغییر داده و برای دسترسی به آن رسانه خاص و انتشار پیام خود در آن برنامه‌ریزی کنید. نکته کلیدی انتخاب رسانه، شناخت کافی از گروه‌های مخاطب است. این که مخاطبان در چه گروه‌های سنی قرار می‌گیرند، به چه رسانه‌هایی دسترسی دارند و چه موضوعاتی را بیشتر دنبال می‌کنند، نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب جنس رسانه مورد نظر دارد.

برای مثال، اینکه مخاطب پروژه شما نوجوانان، جوانان، میانسالان و یا سالخوردگان باشند در تعیین رسانه مناسب پروژه تاثیر دارد. به این ترتیب، ش