مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

منابع درآمد میلیاردی فیس بوک را بشناسیم

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ب.ظ

به گزارش  خبرگزاری فرانسه ؛ «مارک زوکربرگ» بنیانگذار و رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در سال 2012 بالغ بر 2 میلیارد دلار درآمد خالص کسب کرد ، اما این جوان 29 ساله چگونه توانست به چنین ثروت هنگفتی دست یابد؟ 

بر اساس این گزارش ، فیس بوک یکی از پیشتازان شبکه های اجتماعی در جهان است که به کاربر امکان اشتراک گذاری راحت و سریع اطلاعات ، عکس ها و فیلم ها را می دهد. در فیس بوک دوستان می توانند از حال یکدیگر باخبر شده و علائق مشترکشان را نیز در اختیار یکدیگر قرار دهند اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود.  

فیس بوک منابع درآمد متعدد و متنوعی دارد. از درج تبلیغات و دریافت پول در ازای هر کلیک هدفمند گرفته تا فروش اطلاعات محرمانه کاربران همگی راه های طبیعی کسب درآمد فیس بوک هستند. 
فیس بوک به خود این اجازه را داده است که از عکس و فیلم خصوصی کاربران برای تبلیغات تجاری استفاده کند. اگر یک شرکت تولید کننده مواد غذایی عکس کاربری چاق را بپسندد می تواند آن را برای انجام امور تبلیغاتی از فیس بوک خریداری کند.  


فروش اپلیکیشن های مختلف مثل بازیهای آنلاین ، نمای فیلم ، محصولات تجاری و ... هم از منابع درآمدی فیس بوک محسوب می شوند.  

درآمد فیس بوک از منابع غیر رسمی بسیار بیشتر از بخش رسمی آن است . فیس بوک اجازه دارد اطلاعات حریم خصوصی کاربران را هم به هر شرکت و نهادی که مایل باشد بفروشد. به عنوان مثال اگر مک دونالد علاقه مند باشد بداند که چه تعداد جوان بین 15 تا 25 سال در کدام شهر از کدام کشور جهان همبرگر را به عنوان فست فود محبوب خود انتخاب کرده اند ،سریعا به فیس بوک مراجعه کرده و با صرف هزینه ای نه چندان کم به اطلاعات مورد درخواست خود می رسد.  

اما جدیدترین شیوه درآمد زایی فیس بوک به رساندن  پیغام کاربران به دست شخصیت های معروف مربوط می شود.  
شما می توانید با پرداخت پول به فیس بوک ، پیغامی برای بازیگر مورد علاقه تان فرستاده و این شبکه اجتماعی هم تضمین می کند پیغام را در صندوق دریافتی خصوصی بازیگر موردنظر قرار دهد.  
«مارک زوکربرگ» پس از رسیدن به موفقیت های متعدد در حوزه تبلیغات و فعالیت های تجاری ،‌فیس بوک را وارد معاملات بورسی کرد  . حالا هر سهم فیس بوک در بورس نزدیک آمریکا 26 دلار و 85 سنت ارزش دارد. 

سادگی جوانان در سراسر جهان موجب شده است فیس بوک از طریق اطلاعاتی که کاربران در اختیارش می گذارند به سود سرشاری دست یابد.