مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

مزایای برون‌سپاری فعالیت‌ها

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ق.ظ

واضح است که موفقیت برخی از وب‌سایت‌ها بیش از اینکه به سبب فعالیت زیاد صاحبان آنها باشد به دلیل تصمیمات و اقدامات هوشمندانه است. بسیاری از کارآفرینانی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند به توسعه دهندگانی شباهت دارند که همواره انجام کارها را به دیگران محول می‌کنند.
بهترین روش برای تحقق این امر در دنیای آنلاین امروزی، برون‌سپاری تخصصی وظایف است.


در حال حاضر، عمل برون‌سپاری به امری شایع تبدیل شده است و یکی از سودآورترین فعالیت‌های جهان امروزی به‌شمار می‌رود. در کنار حواشی حاصل از رکود اقتصادی، این روش به نظر یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای شرکت‌هایی است که در فکر ارائه خدمات با کیفیتی هستند که در عین حال حداقل هزینه‌ها را برای آنها به همراه دارد.


برون سپاری در تئوری، ارائه خدمات با کیفیت با کمترین هزینه تعریف شده است. با این حال، این به آن معنا نیست که در صورت برون‌سپاری همه چیز به صورت کامل انجام می‌گیرد و شما از باکیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند می‌شوید.


بسیاری از افرادی که با برون‌سپاری آشنایی دارند، اغلب نگران چنین مواردی هستند:
• برون‌سپاران چه می‌خواهند؟
• چگونه می‌توان از انجام کامل و مناسب فعالیت مطمئن بود؟
• آیا ممکن است کارکنان شرکتی که برون‌سپاری را انتخاب کرده است، افرادی حرفه‌ای بوده و از ارزش‌های حاکم بر شرکت آگاه باشند؟
• آیا در اثر برون‌سپاری به نام تجاری و شهرت آن خدشه‌ای وارد می‌شود؟


در این مقاله به ویژگی‌های این صنعت و انتظاراتی که می‌توان از آن داشت می‌‌پردازیم.

برون‌سپاری چیست؟
یک تعریف مشترک، برون‌سپاری را «تفویض برخی از وظایف و اهداف بخش‌های مختلف سازمان به افراد یا شرکت‌هایی خارج از آن گفته می‌شود که در صنعت مورد نظر از تخصص کافی برخوردار است و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه کمتری وظایف مورد نظر را انجام می‌دهد.»
بنا به تعریفی دیگر، برون‌سپاری نشان‌دهنده نوعی استراتژی است که برای ارائه‌دهندگان خدمات در این حوزه که دارای تجربه و تخصص کافی هستند، برخی قابلیت‌ها را فراهم کرده و آنها را به شرکای ارزشمندی تبدیل می‌کنند. به طور خلاصه برون سپاری انجام فعالیت‌های شما را بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

چرا سریع‌تر؟
روشن است که زمان تعریفی دیگر از پول است و هدف هر شرکت و سازمانی درآمدزایی سریع است. فعالان حوزه برون‌سپاری در زمینه‌ای خاص مهارت و تجربه داشته و در عین حال ابزارهای مورد نیاز جهت به پایان رساندن سریع‌تر پروژه‌ها را در اختیار دارند. 

چرا بهتر؟
زیرا آنان از دانش و آگاهی کافی و تخصص لازم در حوزه مورد نظر برخوردار هستند. زمانی که با آنان تماس می‌گیرید به احتمال زیاد چندین پروژه مشابه را قبلا انجام داده‌اند و به خوبی می‌دانند که جهت انجام و تکمیل سریع پروژه شما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند.

چرا ارزان‌تر؟

در نظر داشته باشید که اگر این شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کردند کسی تمایل به همکاری با آنان و برون‌سپاری فعالیت‌ها نداشت. این تنها دلیل نیست. سازمانی را در نظر بگیرید، برای برپایی یک مرکز تلفن به چه مدت زمانی نیاز دارد؟ مدیریت این سازمان به پروژه‌ای عملی، متخصصان، مدیران پروژه و افرادی با تخصص مورد نیاز برای فعالیت در تیم‌های کاری مختلف نیاز خواهد داشت.
علاوه بر این، منابع فنی و متخصصان فناوری اطلاعات برای کنترل زیرساخت‌ها نیز باید استخدام شوند. این امر مستلزم استخدام و اشتغال گسترده و منابع مالی فراوان و تهیه برخی تجهیزات ضروری است.


به این ترتیب یاری گرفتن از متخصصان این حوزه راهی آسان‌تر و عملی‌تر است. زیرا آنان تمامی این هزینه‌ها را پرداخته‌‌اند. پس شما با یک تیر دو نشان خواهید زد و نیازی به استخدام کارکنان و تهیه منابع مختلف نخواهید داشت. بنابراین صرفه‌جویی در هزینه و زمان اجرا شده و در عین حال، سازمان شما ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود. امور مالی دلیل عمده نیاز به برون‌سپاران است. شرکت‌ها از طریق برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های خود قادرند به میزان 30 الی 60 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. با این حال دلایل دیگری نیز برای این انتخاب وجود دارند:
کاهش و کنترل هزینه: این مهم‌ترین دلیل تمایل سازمان‌ها برای برون‌سپاری فعالیت‌ها است. مشخص است که شرکت‌ها برای انجام باکیفیت پژوهش‌های توسعه، بازاریابی و راه‌اندازی به منابع مالی نیاز دارند. فعالان حوزه برون سپاری تمامی اینها را با هزینه‌ای کمتر و مزایای بیشتر برای شما انجام می‌دهند.


تمرکز بر روی زمینه اصلی فعالیت: شرکتی که تمرکز بر جزئیات را به متخصصان محول کرده و خود به اهداف و امور مهم رسیدگی می‌کند همواره موفق‌تر است.


دسترسی به منابع، فناوری‌های نوین و تخصص: شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برون‌سپاری در کنار دارا بودن تخصص در حوزه‌ای خاص، همواره در بخش‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این به آن معنا است که آنان این منابع را در اختیار هر آن کس که تمایل به پرداخت هزینه‌ای جهت استفاده از آن دارند، قرار می‌دهند.


کاهش خطرات: ثابت شده است که شرکتی که به‌دنبال یک شریک است انعطاف‌پذیر شده و آماده پذیرش هرگونه تغییری از سوی اقتصاد مدرن است. خطرات این سرمایه‌گذاری مطمئنا به دلیل تخصص موجود کاهش می‌یابد. علاوه بر این لغو پروژه در صورت اثبات نبود کارآیی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در داخل سازمان، امری ساده است.


نبود تمامی منابع لازم در داخل سازمان: حتی اگر برخی شرکت‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای خاص باشند ممکن است دسترسی به فناوری‌های خاص امکان‌پذیر نباشد. فرض کنید شرکتی قادر به برون‌سپاری فعالیت‌های منحصر به راه‌اندازی مرکز تماس نیست. در این صورت تهیه جدیدترین ابزار‌های مورد نیاز نظیر تلفن‌ها، سرور‌های ارتباطی و... چندان امکانپذیر نخواهد بود.


امروزه برون‌سپاری در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود: بازاریابی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و فروش. بنابراین نمی‌توان اهمیت حضور شرکت‌های فعال در حوزه برون‌سپاری را نادیده گرفت. توسعه برون‌سپاری نشانه‌ای از تغییرات در اقتصاد آینده است، تعدد شرکت‌هایی که در سراسر جهان در حال همکاری با یکدیگر هستند نشان‌دهنده این نکته است که توسعه فناوری‌های مدرن و استفاده از اینترنت برای صنعت برون‌سپاری سودمند است. انتخاب منبع برون‌سپاری باید به طور دقیق انجام شود و از نظر اقتصادی توجیه شده باشد. بدانید که در دنیای مدرن امروز خوش‌شانس هستید، زیرا می‌توانید به راحتی با تصمیم‌گیری هوشمندانه و سپردن انجام بخشی از فعالیت‌های سازمان به شریکی مناسب در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.