مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

استراتژی محتوا

پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۲۵ ب.ظ

ده مرحله برای ساخت استراتژی محتوا(content strategy)

content strategy

 , پیغام های مهم و مخاطبین هر کانال را در پلان بازاریابی شما توصیف می کند و به منظور ایجاد تجربه هماهنگ برند که آگاهی برند را افزایش داده و مخاطبین هدف را به سمت قیف فروش شما می کشاند, چگونگی کار کانال ها با یکدیگر را بررسی و برنامه ریزی میکند.

ساخت این نقشه کاری وقت گیر و مفصل است. یک استراتژی هماهنگ دارای قسمت ها و قطعات متحرک زیادی است و لازم است به موازات اینکه پلان خود را با دقت شرح می دهید و شروع به پیشرفت می کنید , به تمام این قسمت ها بطور یکسان توجه داشته باشید.

 

در ذیل مراحل ساخت یک استراتژی محتوا را به ده بخش ضروری خلاصه شده است که شما را در جهت ایجاد یک داستان قوی برند که به فروش منتهی می شود راهنمایی می کند:

۱– شخصیت خریدار خود را بشناسید

مبنا و پایه هر بخش از محتوایی که ایجاد می کنید و کانالهایی که برای توزیع آن استفاده می کنید , درک افرادی است که سعی در ارتباط با آنها دارید. با تقسیم بندی مخاطبین خود و بررسی دقیق مشکلات , چالش ها , نیازها و انتظارات آنان ؛ می توانید با مهارت , محتوایی هنری خلق کرده که شما را به منبع موثق آنها تبدیل کند تا برای موارد بیشتر نیز به شما رجوع کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانید شناخت شخصیت خریداران شما و خواسته و نیاز آنان است.

سوالاتی که باید از خود و گروهتان بپرسید:

  • خریداران کنونی محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند؟
  • آیا خریدار کنونی شما همان خریدار ایده آل تان است؟
  • حداقل چهار گروه از خریدارانی که مورد نظرتان هستند را بیان کنید؟
  • هر یک از این اشخاص با چه مشکلاتی مواجه اند که باعث می شود به محصول/خدمات شما نیاز داشته باشند؟
  • این خریداران چطور راه حل مشکلات خود را جستجو می کنند؟
  • آنان که درصدد یافتن راه حل هستند از چه کلماتی استفاده می کنندو چه سوالاتی می پرسند؟

۲– داستان نمایشی خود را ارزیابی کنید

شاید شما یک برند در حال توسعه دارید و لازم است تا این المان ها را ایجاد کنید. یا یک برند به ثبت رسیده دارید که طی سالها با محصولات , خدمات و تغییرات مداومی که موجب تناقضات برند شده , رشد کرده است. در هر صورت اکنون زمان آن فرارسیده تا یک داستان نمایشی منسجم بسازید.

لوگو , پلت رنگ آمیزی و سایر المان های برند شما تقریبا به اندازه محتوای شما برندتان را توصیف می کنند.

سوالاتی که باید از خود و افراد گروهتان بپرسید:

  • آیا لوگوها, پلت های رنگ آمیزی و اشکال و تصورات شما متداول و رایج اند؟
  • ارتباط تصویری در میان شرکت های مرتبط (شرکت های تابع و غیره ) چیست ؟
  • المان های برند شما چه می گویند که باید در صدا , لحن و پیام های مهم شما انعکاس داشته باشد؟
  • آیا المان های برند شما برای خریدارتان خوشایند است؟
  • شما چگونه از المان های برند خود بطور منظم در سراسر کانال ها استفاده می کنید؟

۳– با استفاده از صداو لحن بر شخصیت برند خود تمرکز کنید

صدا و لحن , ماهیت برند را بیان می کنند. بویژه صدا که خصوصیت شفاهی برند را نشان داده و لحن که حالت آن را بیان می کند. صدا و لحن مکمل های استرات