مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

دلایل ریسک پذیری کارآفرینان

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ق.ظ

 5  دلیل برای ریسک‌پذیری کارآفرینان

 

برای کارآفرینان امروزی، ریسک‌پذیری و رشد اقتصادی، دست به دست هم حرکت می‌کنند. کارآفرینان به‌طور مرتب ریسک می‌کنند، مهم نیست که این خطرات چقدر بزرگ یا کوچک باشند. البته این بدان معنا نیست که کارآفرینان فقط به‌خاطر علاقه به هیجان دست به ریسک‌های نامعقول می‌زنند.

اگر به‌دلایل ریسک‌پذیری کارآفرینان علاقه‌مند هستید؛ در این مطلب با ما همراه باشید:

 

1- ریسک را می‌توان محاسبه کرد:

هنگام ریسک زیاد، مهم است که نتایج بالقوه را محاسبه کرده و برنامه‌های احتمالی را در نظر بگیرید. درحالی‌که داستان‌های موفقیت‌آمیزی از ریسک‌پذیری کارآفرینان وجود دارد، باید در نظر داشته باشیم که در واقع هیچ نوع ریسکی وجود ندارد که از تمامی جنبه‌ها به مصلحت کسب‌وکار باشد. ریسک را محاسبه کنید. این کار از بی‌احتیاطی شما می‌کاهد. در واقع ریسکی  که از آن صحبت می‌کنیم،‌ ریسکی حساب‌شده و منطقی است.

 

2- تا زمانی که اقدام نکنید، چیزی نمی‌آموزید:

برای اکثر کارآفرینان، ریسک به‌عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت کسب‌وکار دیده می‌شود. مهم نیست که این ریسک چقدر حساب‌شده است،‌ هرگز نمی‌توانید قبل از اقدام به‌ریسک، اطمینان حاصل کنید که خطر احتمالی رفع خواهد شد. پیشرفت همیشه با خطرات همراه است. کسی نمی‌تواند اول سرقت کند و بعد در صورت امنیت به محل موردنظر وارد شود!

 

3-ریسک به تمایز بین رهبران و پیروان کمک می‌کند:

به‌طورکلی، کارآفرینان ریسک‌پذیرند زیرا این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خود را از رقبای‌شان متمایز کنند. در محیط رقابتی کسب‌وکار امروزی، کسانی که موقعیت فعلی‌شان را برای بهبود تغییر می‌دهند و به‌نوعی خطر می‌کنند، رهبر هستند درحالی‌که دیگران از این امر امتناع کرده و درنتیجه عقب می‌مانند. اگر تنها یک دقیقه مانند یک رهبر بیاندیشید؛ همواره در فکر خطر کردن و تغییر برای بهبود اوضاع هستید. این بدان معنا نیست که همه رهبران به صورت منظم در معرض خطرات جدی هستند، اما با اطمینان می‌توان گفت که تمام رهبران حداقل در معرض یک ریسک پراهمیت قرارگرفته‌اند که به آن‌ها کمک کرده است تا موقعیت فعلی‌شان را به‌دست آورند.

4-بدون ریسک کردن، هیچ نوآوری وجود ندارد:

نوآوری نمی‌تواند رخ دهد مگر اینکه عنصر ریسک برای شروع وجود داشته باشد. این‌که آیا این محصول جدید است یا تغییری در شیوه‌های موجود ایجاد می‌کند، همه به‌عنوان فاکتورهای ریسکی در نظر گرفته می‌شوند. به‌گفته یکی از صاحب‌نظران: «احتمالاً تنها کسانی که به‌طور قابل ملاحظه‌ای در معرض ریسک قرار دارند، می‌توانند دریابند که تا چه حد می‌توان از این ریسک‌ها‌ ارزش ایجاد کرد.» هنگامی‌که نوآوری ایجاد می‌شود، سطح ریسک را می‌توان با اطمینان از اینکه تمام محاسبات احتمالی انجام شده است، کاهش داد و با ارزیابی گزینه‌ها، بهترین شیوه را برگزید.

 

5- ریسک فرصتی برای یادگیری است:

بدون ریسک، کارآفرینان شکست نخواهند خورد و از اشتباهات‌شان چیزی یاد نمی‌گیرند. البته این امکان وجود دارد که از تجربیات مثبت نیز یاد بگیریم، اما شکست به ما درس بسیار قدرتمندی می‌دهد که در زندگی‌مان باقی می‌ماند. علاوه بر این، ریسک‌پذیری به ما مهارت‌های مهمی مانند چگونگی محاسبه احتمالات، تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی را آموزش می‌دهد.

 

شما چطور فکر می‌کنید؟

آیا می‌توانید به دلایل دیگری برای اضافه کردن به این لیست فکر کنید؟ کارآفرینان به‌طور مرتب ریسک می‌کنند و در بسیاری از موارد پول کافی نیز در اختیار ندارند؛ اما موفق شده‌اند. سعی کنید مهارت ریسک‌پذیری و توجه مفهومی به نتایج هر ریسک را در خود پرورش دهید.

 

مترجم: مارال مختارزاده (برگرفته از سایت :   aib.edu.au)