مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

بر اساس پژوهش بانک کردیت سوییس، کشور قطر در صدر کشورهای ثروتمند عربی قرارگرفت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پژوهش صورت گرفته که با عنوان گزارش ثروت جهانی تهیه شد، آمده است در قطر سهم هر فرد از سرمایه کلی کشور بالغ بر ۱۵۳ هزار دلار است و بر این اساس، این کشور در ردیف ثروتمندترین کشورهای عربی قرار می‌گیرد و پس از آن امارات و کویت قرار دارند.

 

بر اساس این گزارش، سهم هر اماراتی بالغ از سرمایه کلی کشور ۱۲۷ هزار دلار و سهم هر کویتی بالغ بر ۱۱۹ هزار دلار است. سهم هر فرد بالغ از سرمایه کلی کشور امارات در سال ۲۰۰۰ میلادی ۵۷ هزار دلار بود که این رقم در طول ۱۳ سال، به بیش از دو برابر رشد یافت.

 

در ادامه این گزارش آمده است،‌ سوییس با ۵۱۳ هزار دلار به عنوان سهم هر فرد بالغ از سرمایه کشور در ردیف اول جهان ایستاد و پس از آن استرالیا با ۴۰۳ هزار دلار و نروژ با ۳۸۰ هزار دلار در ردیف‌های بعدی قرار دارند. سرمایه جهان در دهه اخیر با ۶۸ درصد رشد در سال ۲۰۱۳ به ۲۴۱ تریلیون دلار رسید که سه چهارم مجموع این رشد به کشور آمریکا اختصاص دارد.