مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

تحول نقش ها و وظایف مدیران اجرایی (CIO ) در دنیای آی تی

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۲، ۰۸:۱۳ ق.ظ

نقش ها و وظایف مدیران اجرایی (CIO ) در دنیای آی تی در حال تحول بوده و چشم انداز کاری و وظایف شغلی آنها در طول 5 سال آینده متفاوت تر از حالا خواهد بود.

مهمترین اتفاقی که برای این دسته از مدیران رخ خواهد داد؛ کمتر شدن نقش و وظایف شان در حوزه فنی و تکنولوژیکی؛ و بیشتر شدن وظایف و نقش هایشان در حوزه بیزینسی است.

CIO یا Chief Information Officers  همان رهبران آی تی تعریف شده اند که بعنوان دو بازوی بیزینس و فنی، موسسه، سازمان یا انترپرایز را می گردانند. در طول تحول تاریخی مدیران اجرایی، در دهه قبل شاهد بودیم که بیشتر فنی بودند تا بیزینسی، ولی پیش بینی می شود که از این به بعد تا 5 سال آینده این عملکرد، بالعکس شده و بیشتر حالت مشاوره ای برای بیزینس خود باشند تا بعنوان مدیری فنی.

آنها بودجه را کنترل نخواهند کرد اما پاسخگویی در قبال مقیاس پذیری، اطمینان بخشی از هر نوع تکنولوژی که بیزینس از آن بهره می برد را در حیطه مدیریتی خود حفظ خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن ابتکارات و نوآوری ها در حوزه تکنولوژی با مدیران ارشد دیجیتال یا همان CDO / Chief Digital Officers ؛ و مشاوره برای خرید منابع داخلی و خارجی در حوزه تکنولوژی از دیگر وظایفی است که مدیران اجرایی با آن بیشتر درگیر خواهند شد.
 
در مجموع می توان تغییر وظایف شغلی مدیر اجرایی یا همان رهبر آی تی را در چشم انداز 5 سال آینده بدین صورت ببینیم:
  1. کم شدن فعالیت در حوزه فناوری (تمرکز روی مشتری و نه محصول یا زیر ساخت)؛
  2. کم شدن قدرت در حوزه کارگزاری (قدرت بیشتر بعنوان ارکستراسیون سرویس ها و خدمات)؛
  3. کم رنگ شدن در حوزه قراردادها، انطباق پذیری بیشتر (رگولاتوری در بخش کلود قدرت عمل سنتی را از مدیران اجرایی به سبک سنتی گرفته و پذیرش compliance  را بالا برده)؛
  4. کم رنگ شدن در حوزه امنیت سنتی، محافظت بیشتر(تخصص در امور سایبری بسته به نوع کشور و بحث disaster recovery ، محافظت از داده در محیط کلود با روشهای نوین)،
  5. هزینه کمتر، کار بیشتر (نخریدن سخت افزار، انجام مجازی سازی و VMware
  6. واکنش کمتر، چشم انداز بیشتر(تحلیل دیتا، افق سنجی، BOYD/WOAD