مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

تحصیل‌کرده‌ترین ملت‌های جهان

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۰ ق.ظ

امروزه سطح تحصیلات مردم سراسر جهان در حال افزایش است.گروهی از کشورها در هزینه‌های تحصیلاتی و فراهم کردن شرایط، بهتر عمل کرده‌ و به همین دلیل توانسته‌اند جمعیت بیشتری از شهروندان خود را به سطح علمی بالاتر برسانند.

 

به گزارش تراز برای تعیین تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان، ۱۰ کشور با بالاترین جمعیت شهروندان بین سن ۲۵ تا ۶۴ سال با تحصیلات عالی در سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این اطلاعات در تهیه گزارش «آموزش در یک نگاه» سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال ۲۰۱۳ نیز مورد استفاده قرار گرفت. تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان به ترتیب زیر هستند:

 

۱.فدراسیون روسیه
از میان جمعیت تقریبی ۱۴۳ میلیونی این کشور، ۵۳.۵ درصد از آن‌ها دوره آموزش عالی را گذرانده و از نظر تحصیلات در وضعیت خوبی به‌سر می‌برند.
این کشور ۴.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های آموزش می‌کند که این مقدار در پایین‌ترین کشورهای جهان در رده پنجم میان کشورهای مورد بررسی می‌باشد.

 

۲.کانادا
۵۱.۳ درصد از مردم این کشور تحصیلات عالی دارند.
متوسط نرخ رشد سالانه میزان افراد تحصیل‌کرده در این کشور در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ برابر با ۲.۳ درصد رشد بوده‌است.کشور کانادا ۶.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به آموزش شهروندان تعلق داده‌است.

 

۳.ژاپن
این کشور با جمعیت ۴۶.۴ درصدی افراد تحصیل‌کرده خود، توانسته رتبه سوم کشورهای تحصیل‌کرده را در جهان به نام خود کند. متوسط نرخ رشد سالانه تحصیلات میان افراد در این کشور در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ برابر با ۳ درصد بوده‌است. این کشور ۵.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف افزایش سطح تحصیلات مردم خود می‌کند.

 

۴.فلسطین اشغالی(رژیم اشغالگر قدس)
۴۶.۴ درصد از مردم این کشور اشغالگر، بنا بر گزارشات تحصیل‌کرده هستند.۷.۵ درصد ار تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی صرف آموزش مردمان آن می‌شود.

 

۵.آمریکا
از میان جمعیت تقریبی ۳۱۳ میلیون نفری این کشور، ۴۲.۵ درصد آن‌ها تحصیل‌کرده می‌باشند و متوسط نرخ رشد سالانه این کشور از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۱۱ تنها با ۱.۴ درصد رشد همراه بوده‌است که این مقدار کمترین مقدار رشد میان کشورهای مورد مقایسه می‌باشد. آمریکا ۷.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور آموزشی و تحصیلات کرده‌است.

 

۶.کره
۴۰.۴ درصد از جمعیت کره تحصیلات عالی دارند.
متوسط نرخ رشد سالانه افراد با تحصیلات بالا در این کشور در ۱۱ سال مورد بررسی، برابر با ۴.۹ درصد می‌باشد.۷.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور صرف امور آموزشی می‌شود که این مقدار سومین بالاترین مقدار در میان کشورهای مورد بررسی می‌باشد.

 

۷.انگلستان
۳۹.۴ درصد از جمعیت انگلیس را تحصیل‌کرده‌ها تشکیل می‌دهند. این کشور با متوسط نرخ رشد سالانه ۴ درصد از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۱ پیشرفت کرده‌است. ۶.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی انگلستان برای آموزش مردم و تکمیل تحصیلات عالی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

۸.نیوزیلند
۳۹.۳ درصد از جمعیت این کشور توانسته‌اند دوره تحصیلات عالی را بگذرانند و با متوسط نرخ سالانه ۲.۹ درصد از سال ۲۰۰۰ رشد داشته‌است. ۷.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برای آموزش مصرف می‌شود.

 

۹.فنلاند
۶.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی فنلاند برای آموزش و تحصیلات عالی هزینه می‌شود که این مقدار سبب شده‌است که تعداد افراد تحصیل‌کرده این کشور از سال ۲۰۰۰ با نرخ متوسط سالانه ۱.۷ درصد رشد کند. ۳۹.۹ درصد از جمعیت ۵ میلیون نفری این کشور تحصیلات عالی کسب کرده‌اند.

 

۱۰.استرالیا
این کشور با نرخ متوسط سالانه ۳.۱ درصد از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ توانسته ۳۸.۳ درصد از شهروندان خود را برای تحصیلات عالی پرورش دهد. ۶.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به آموزش شهروندان تعلق گرفته‌است.