مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

نشریه فوربس در تازه ترین گزارش خود در خصوص رتبه بندی میلیاردرهای بزرگ جهان نوشت، کارلوس اسلیم هلو میلیاردر مکزیکی با پشت سر گذاشتن بیل گیتس آمریکایی به بزرگترین میلیاردر جهان تبدیل شده است .

فهرست‌ جدید فوربس که روز دوشنبه مننتشرشده است تقریبا مشابه فهرست سال گذشته این نشریه است و نشان می‌دهد که ثروتمندان در مقایسه با سال گذشته ثروتمندتر شده‌اند.
براین اساس، مجموع ثروت افراد حاضر در این فهرست 13 درصد رشد سالانه داشته و به دوهزارو 290 میلیارد دلار رسیده است.

بنا به این گزارش، این برای سومین بار طی سه سال اخیر است که جهان با میلیاردر بزرگ دیگری روبرو می شود . کارلوس اسلیم مالک چندین شرکت بزرگ مخابراتی در جهان مثل شرکت آمریکا موویل است . وی موفق شده با پشت سر گذاشتن بیل گیتس و وارن بافت به بزرگترین میلیاردر بزرگ جهان در سال 2010 تبدیل شده است .
میزان دارایی و ثروت اسلیم هلو به بیش از 53.5 میلیارد دلار رسیده که نسبت به 12 ماه قبل 18.5 میلیارد افزایش داشته است. ارزش سهام شرکت آمریکا موویل با 35 درصد افزایش به بیش از 23 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که بیل گیتس در 14 گزارش از 15 گزارش قبلی فوربس به عنوان ثروتمند ترین میلیاردر جهان معرفی شده بود .
در تازه ترین گزارش نشریه فوربس از 400 ثروتمند آمریکایی برای بیست و یکمین سال متوالی، بیل گیتس به عنوان ثروتنمدترین فرد آمریکایی انتخاب شد. ارزش دارایی گیتس هم اکنون به 53 میلیارد دلار رسیده و در جایگاه دوم جهان قرار دارد. میزان دارایی گیتس نسبت به 12 ماه پیش 13 میلیارد دلار افزایش داشته است.
میزان دارایی وارن بافت مالک شرکگت برکشایر نیز با 10 میلیارد دلار افزایش به بیش از 47 میلیارد دلار رسیده است . وی در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار دارد .
بر اساس گزارش نشریه فوربس ، میانگین ثروت و دارایی میلیاردرهای بزرگ جهان به بیش از 3.5 میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به 12 ماه پیش بیش از 500 میلیون دلار افزایش داشته است . تعداد میلیاردرهای بزرگ جهان امسال به بیش از 1011 نفر رسیده است . این رقم در سال گذشته به 793 نفر رسیده بود .
تعداد میلیاردرهای بزرگ جهان در سال 2008 به بیش از 1125 نفر رسیده بود . از بین میلیاردرهای بزرگ جهان تنها 12 درصد آنها با کاهش ثروت و دارایی روبرو شده اند . آمریکا هنوز بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را در اختیار دارد . 40 درصد میلیاردرهای بزرگ جهان آمریکایی هستند. این رقم سال گذشته بیش از 45 درصد بوده است .
ارزش کل دارایی و ثروت میلیاردرهای جهان به بیش از 3.6 تریلیون دلار می رسد که 38 درصد این رقم متعلق به آمریکاییها است . این رقم سال گذشته بیش از 44 درصد بوده است . از 97 میلیاردر جدیدی که امسال در فهرست فوربس افزوده شده اند تنها 16 درصد آمریکایی هستند. آسیایی ها در این فهرست پیشرفت زیادی داشته اند . در این فهرست 27 میلیاردر جدید چینی وجود دارد که از آن جمله می توان به لی شوفو مالک شرکت خودروسازی گیلی اشاره کرد . فنلاند و پاکستان نیز برای اولین بار یک نفر را در فهرست فوربس دارند . برای نخستین بار چین به همراه هنک کنگ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را پس از آمریکا در اختیار دارند .
چین 89 میلیاردر بزرگ در این فهرست در اختیار دارد . روسیه 62 میلیاردر در این فهرست داشته است . 11 کشور با دو برابر شدن تعداد میلیاردرهای خود در فهرست فوربس روبرو شدند که می توان به چین ، هند ، ترکیه و کره جنوبی اشاره کرد . 13 نفر از میلیاردرهای بزرگ جهان به علت فوت از فهرست امسال فوربس حذف شده اند که می توان به ملوین سیمون و ویلیام داوید سون اشاره کرد .
پس از وارن بافت ، موکش آمبانی از هند با 29 میلیارد دلار دارایی در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد . وی مالک شرکتهای بزرگ پتروشیمی و نفت و گاز است . لاکشمی میتال هندی نیز با 28.7 میلیارد دلار در جایگاه پنجم قرار دارد . وی مالک شرکت فولاد سازی آرسلور میتال است . لورنس الیسون آمریکایی مالک شرکت اوراکل نیز با 28 میلیارد دلار در جایگاه ششم است . برنارد آرناولت فرانسوی نیز با 27.5 میلیارد دلار در رتبه هفتم این فهرست قرار گرفته است.