مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان در سال ۲۰۱۳

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۳۴ ب.ظ

به گزارش اقتصادآنلاین،  دوهفته‌نامه «فوربس» به رسم هرساله به بررسی کمپانی‌های بزرگ در سراسر جهان پرداخته و از بین آنها ۲۵ شرکت را انتخاب کرده است.این نشریه برای انتخاب این کمپانی‌ها معیارهای متفاوتی را مدنظر قرار داده است؛ عواملی همچون میزان فروش، سود، دارایی‌ها و ارزش آن در بازار از جمله معیارهایی است که در رتبه‌بندی این شرکت‌ها تاثیر بسزایی داشته‌اند. در این فهرست کمپانی «آی‌سی‌بی‌سی» چین برای اولین بار درصدر فهرست قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین نکته‌های این فهرست این است که چینی‌ها با پنج عنوان آن را به قبضه خود درآورده‌اند. از دیگر نکات جالب‌توجه این فهرست جایگاه برخی شرکت‌های مشهور دنیاست:«اپل» در رده ۱۵،«گازپروم» روسیه در رده۱۷، «بریتیش‌پترولیوم» در رده ۱۸، «سامسونگ» در رده ۲۰ و «توتال» در جایگاه بیست و سوم قرار گفته است. 
 

آی‌سی‌بی‌سی ـ چین 
 بانک «صنعت و تجارت» چین برای اولین بار توانسته است در صدر این فهرست قرار بگیرد. این بانک چینی در سال جدید میلادی توانسته ۲۴ درصد به تعداد مشتریان خود بیفزاید و از این راه سود خالص خود را نیز ۱۷ درصد افزایش داده است. 
 
بانک مسکن ـ چین 
 بانک «مسکن» چین با جهشی چشمگیر نسبت به سال گذشته میلادی،۱۱ پله بالا آمده تا در رده دوم بایستد. یکی از چهار بانک حاضر در فهرست ۲۵تایی، امسال درنظر دارد فعالیت‌هایش در خارج از چین را گسترش دهد. 
 
جی‌پی مورگان چیس ـ آمریکا 
 سومین نامی که در این فهرست قرارگرفته باز هم در زمینه بانکداری فعالیت می‌کند. این بانک آمریکایی درحالی این رتبه را به‌ دست آورده که در سال‌جاری میلادی مجبور شد قراردادی حداقل ۶ میلیارد دلاری را با یک تاجر لندنی فسخ کند. 
 
جنرال‌الکتریک ـ آمریکا 
 «جنرال‌الکتریک» که به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تجاری ایالات‌متحده شناخته می‌شود درنظر دارد با تمرکز بر کسب و کار صنعتی همچنان اعتبار خود را افزایش دهد.این کمپانی اعلام کرده است که سهام باقیمانده خود را به زودی عرضه خواهد کرد. 
 
اکسون موبیل ـ آمریکا 
 «اکسون موبیل» یکی دیگر از شرکت های آمریکایی این فهرست است.این کمپانی عظیم در زمینه گاز و نفت فعالیت می‌کند. اگرچه این کمپانی به عنوان یکی از سودآورترین شرکت‌های دنیا شناخته می‌شود،اما شرکت شماره یک سال گذشته میلادی، در سال ۲۰۱۳ میلادی با چهار رده سقوط در رده پنجم جا خوش کرده است. 
 
هولدینگ اچ‌اس‌بی‌سی ـ بریتانیا 
 مقر «اچ‌اس‌بی‌سی» که در زمینه بانکداری فعالیت می‌کند در لندن واقع شده است. این کمپانی د رسال جدید میلادی همچنان می‌کوشد به پیشرفت و نفوذ خود به‌ویژه در بازار اروپا ادامه دهد. این بانک به تازگی سهام خود را به شرکت چینی «بیمه پینگ آن» به قیمت ۷.۴ میلیارد دلار فروخته است. 
 
رویال داچ شل ـ هلند 
 شل که در سال گذشته میلادی در رده دوم قرار داشت امسال پنج پله سقوط کرده است. سال گذشته این شرکت ۴۴ هزار ایستگاه خدماتی در سراسر جهان و بیش از ۳۰ پالایشگاه داشته و روزی ۳.۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کرده است. 
 
بانک کشاورزی ـ چین 
 «بانک کشاورزی» چین توانسته با ۱۱ پله صعود نسبت به سال گذشته میلادی در رده هشتم فهرست امسال قرار بگیرد. در این جهش افزایش تعداد مشتری‌ها، افزایش سود و دارایی نقش بسزایی داشته است. 
 
برکشایر هاتاوی ـ آمریکا 
 این کمپانی در زمینه‌های متنوع مالی فعالیت می‌کند. سود این شرکت در سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافت. این کمپانی در ماه فوریه اعلام کرد که با «خورخه پائولو»ی مولتی‌میلیاردر برای خریدن یک کمپانی با مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیارد دلار وارد معامله شده است. 
 
پتروچاینا ـ چین 
 «پتروچاینا» که در زمینه اکتشاف نفت و گاز فعالیت می‌کند به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز در چین شناخته می‌شود. سود این شرکت به دلیل رکود اقتصادی و افزایش قیمت سوخت که تحت کنترل دولت قرار دارد در سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است.