مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

ارتقا کسب‌ و کارهای آنلاین

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ق.ظ
 

ده ابزار تحلیلی وب برای ارتقا کسب‌وکارهای آنلاین

اگر یک کسب ­وکار آنلاین راه ­اندازی کرده ­اید باید تا حد امکان اطلاعات زیادی در مورد مراجعه کنندگان به سایت داشته باشید. تنها اینکه بدانید در ماه چقدر درآمد دارید مهم نیست. باید بدانید که مشتریان­تان بعد از ورود به وب­ سایت شما چه کاری انجام می­دهند. برای مثال آنها چه چیزی را جستجو می­کنند. چه مدتی در صفحات می ­مانند. چندبار از وب ­سایت شما بازدید می ­کنند.

با در اختیار داشتن این اطلاعات شما می­ توانید زمان ماندن افراد را در وب­ سایت ارتقا دهید یا احتمالا می­ توانید فروش بیشتری داشته باشید. ضرب ­المثلی می­ گوید اطلاعات قدرت است و این ضرب ­المثل زمانی که یک وب‌سایت راه­ اندازی کرده­ اید بیشتر مصداق دارد. اکنون سوال این است که چگونه باید این اطلاعات را به ­دست آورد؟ جواب ساده است. از خدمات تحلیل وب رایگان یا پولی استفاده کنید. استفاده از این ابزارها آسان است.

a

Google Analytics

وقتی که اولین بار با این خدمت آشنا می­ شوید با تعداد زیادی ویژگی مواجه می ­­شوید که ممکن است در وهله اول کمی ترسناک به نظر برسد. بعد از وارد کردن کد پیگیری در وب­ سایت­تان اطلاعات بیشتری در مورد وب ­سایت­تان خواهید داشت. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می ­کنید می‌توانید از افزونه برای ردیابی آمار استفاده کنید. با استفاده از این خدمت می ­توانید اطلاعات زیر را داشته باشید:

  • جستجوی بازدیدکنندگان بر اساس منطقه جغرافیایی می­ توانید روی نقشه ببینید که بازدیدکنندگان­تان از کجا می­آیند. این موضوع به شما در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی کمکمی ­کند.
  •  
  • تعداد بازدیدکنندگان روزانه

این اطلاعات روی نمودار نشان داده می ­شود و به شما امکان می­دهد به­ طور واضح بدانید که بازدید روزانه از سایت شما در حال افزایش یا کاهش است

  • ااندازه ­گیری درآمد

Google Analytics با Google Adsense یکپارچه شده است. بنابراین شما می­توانید روی داشبورد ببینید که وب­سایت شما روزانه چه مقدار درآمد ایجاد کرده است.

  • اطلاعات جمعیت ­شناحتی

شما می­توانید اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان مثل سن، جمعیت، محل و علائق­شان به ­دست آورید.

  • ااندازه ­گیری میزان بازدیدکنندگان فعال

اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد بازدیدکننده هم اکنون در سایت شما هستند ارائه می­دهد.

b

Clicky

بعد از ورود به این سایت، از شما در مورد مکان کد پیگیری در وب­سایت­تان سوال می­شود. اگر شما از وردپرس، دروپال یا جوملا استفاده می­کنید، می­توانید به جای آن از افزونه استفاده کنید.

Clicky ویژگی­های خوبی دارد ولی از نظر طراحی وب­سایت مشکلاتی دارد. اولین موضوع ظاهر آن است. این ابزار تا ۳۰۰۰ بازدید روزانه رایگان است ولی بعد از آن بایستی هزینه پرداخت کرد که از ۹٫۹۹ دلار در ماه شروع می­شود.

c

Crazy Egg

با استفاده از این ابزار می­توانید جاهایی که بازدیدکنندگان بیشتر کلیک کرده­اند را مشخص کنید. این قسمت­ها با رنگ روشن­تر نمایش داده می­شوند. استفاده از CE برای ۳۰ روز رایگان است. اولین طرح آن با هزینه ۱۰۸ دلار در سال شروع می­شود. CE اطلاعات گوناگونی به شما می­دهد به­طوری­که شما را قادر می ­سازد نقشه­ های گرمایی را راه­ اندازی کنید. این نقشه ­ها جاهایی از سایت که بازدیدکنندگان کلیک کرده ­اند را نشان می­دهد. بزرگترین منبع گرمایی پر بازدیدکننده­ ترین حوزه یا لینک است.

اما این اطلاعات چگونه به شما کمک می­کند. در ابتدا می­توانید بهترین جای سایت­تان را برای آگهی پیدا کنید.دوم شما می­توانید ببینید که آیا آخرین ویژگی اضافه شده به وب­سایت چه مقدار مورد بازدید قرار گرفته است. یک نگاه به صفحه نشان می­دهد که چه چیزی مورد استفاده قرار گرفته و به چه چیزی توجه نشده است.

d

OPtimizely

Optimizely به شما تست A/B را معرفی می­کند. این تست زمانی کاربرد دارد که شما دو نسخه از وب ­سایت­تان دارید و در یک زمان آنها را به بازدیدکنندگان­تان نشان می­دهید. آنگاه شما می­توانید از آمار دریابید که کدام سایت بهتر بوده است. Optimizely این کار را خیلی ساده می­کند اما بابت آن باید هزینه پرداخت کنید که از ۱۷ دلار در ماه شروع می­شود. البته از نسخه آزمایشی ۳۰ روزه نیز می‌توانید استفاده کنید.

بعد از مشخص کردن نام دامنه و ایجاد حساب می­توانید چندین نسخه از وب ­سایت­تان ایجاد کنید. سپس می­توانید کد مربوطه را در هر نسخه قرار دهید.

e

Mouse Flow

هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما می ­آیند MF آنچه که آنها انجام می­دهند را ثبت می­کند. شما می­توانید حرکت ماوس­شان را دنبال کنید و ببینید چه کادرهایی را تکمیل کرده­اند و به دنبال چه کلماتی در موتورهای جستجو بوده­اند.

برای درک بهتر اینکه این سامانه چگونه کار می­کند نسخه آزمایشی آن را ببینید. جالب است آنچه که شما انجام داده­اید روی صفحه نمایش داده می­شود. این کار چه منافعی برای شما دارد؟ می­توانید از رفتار بازدیدکنندگان متوجه شوید که آیا آنها تمام صفحه وب­سایت شما را بازدید کرده­اند. اگر بازدید نکرده­اند احتمالا اشکال جدی در محتوی قسمت بالایی سایت وجود دارد. با مشاهده اینکه بازدیدکنندگان چه فرم­هایی را تکمیل کرده­اند، ایده­ هایی را پیدا خواهید کرد. اگر آنها تکمیل فرمی را نیمه کاره رها کرده­اند حتما مشکلی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. MF طرح­های مختلفی از رایگان تا پولی دارد.

م

User Testing

این ابزار گزارشی از سایت شما که توسط یک کاربر واقعی پردازش شده است را ارائه می­کند. به جای لیستی از شکل­ها، نمودارها و جداول، User Testing تیمی از افراد برای تست وب ­سایت استخدام کرده و گزارشی در مورد وب­سایت شما ظرف یک ساعت ارائه می­دهد.

آیا چیزی در سایت شما وجود دارد که می­خواهید آن را تست کنید. آیا شما مطمئن نیستید که سبد خرید در فروشگاه شما به خوبی کار می­کند؟ آیا می­خواهید بدانید که صفحه کاملا مشخص و بدون مشکل است. UT کاربران شما را پیدا کرده و به شما می­گوید که آنها چه فکری می­کنند. شما پاسخ مکتوب با سوالات­تان و یک ویدیو از تست­کنندگان سایت خواهید گرفت. این کار ارزان نیست. بنابراین برای سایت­هایی که ارزشش را دارد مورد استفاده قرار می­گیرد. هزینه آن به ازا هر تست­کننده ۴۹ دلار است.

ک

Mint

اگر شما رنگ سبز را دوست دارید خوش­ شانس هستید. Mint یک صفحه خیلی سبز با حجم زیادی از یافته­ ها و شکل­ها در مورد سایت شما می­دهد. این خدمت خیلی به صرفه است. هزینه یک بار آن ۳۰ دلار است. اما آن چیزی که شما در قبال این هزینه دریافت می­کنید مهم است. این خدمت به شما اطلاعات بیشتری بیش از اطلاعات معمول مانند تعداد بازدیدکنندگان، اطلاعات جمعیت ­شناختی و غیره ارائه می­دهد. شما همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه چه سایت ­هایی این بازدیدکنندگان را به وب ­سایت شما آورده­اند دریافت می­کنید. آیا آنها از موتورهای جستجو، شبکه ­های اجتماعی یا سایت­های دیگر آمده ­اند.

افزون بر آن می­توانید ببینید که ورودی RSS شما چقدر خوب انجام شده است و بازدیدکنندگان روی چه چیزی کلیک کرده­ اند. این ابزار می­تواند برای وبلاگ­ها و دیگر وب ­سایت­های محتوی­ محور بسیار مفید باشد.

ث

Woopra

Woopra اطلاعات معمولی ارائه می­دهد اما آن چه این ابزار را متمایز می ­سازد پروفایل­ های رفتاری است. می­توانید از هر مشتری بر اساس آنچه که در وب­ سایت شما انجام داده است یک تصویر بسازید. مشتریان در بین ابزارهای ارتباطی­شان ردیابی می­شوند. اگر آنها روی iPhon کاری انجام دهند و بعدا آن را روی PC ادامه دهند Woopra اطلاعات آنها را نگه می­دارد.

هر چیزی که لازم است در مورد مشتریان­تان بدانید از روش پرداخت­شان تا اینکه چه موقع چیزی را می­خرند را به شما ارائه می­کند. Woopra حتی به شما می­گوید که یک مشتری مشخص اکنون در سایت­تان است یا نه. اینکه چقدر در سایت ­مانده است را نیز به شما می­گوید.

Woopra یک نسخه رایگان دارد اما نسخه پولی آن بسته به نیاز شما از ۷۹٫۹۵ دلار در ماه شروع می­شود.

ش

Qualaroo

آمار تحلیلی بسیار با ارزش است. اما آنچه که با ارزش­تر است بازخوردهای فوری از مشتریانی است که اخیرا در وب­سایت شما بوده­اند. با استفاده از Qualaroo شما می­توانید هر جای سایت­تان سوالاتی با هر ترکیبی از متغیرها بپرسید. هنگامی که یک شخص شروع به خرید می­کند. از او در مورد تجارب خریدش بپرسید. هنگامی که بازدیدکنندگان وب­سایت شما را ترک می­کنند یک بررسی در مورد اینکه آیا آنها از سایت لذت برده­اند انجام دهید. این بررسی زمانی که بازدیدکننده به یک­باره سایت را ترک می­کند مفید است. فکر کنید که یک دانلود ناتمام یا یک خرید ناقص در بیشتر مواقع اتفاق می­افتد. چه چیزی اشتباه است؟ آن را بیابید.

این خدمت از ۷۹ دلار در ماه شروع می­شود و نسخه رایگان ندارد. لذا این خدمتی برای کسب‌وکارهای آنلاین با بازدیدکننده بالا است.

ج

PIWIK

این خدمت رایگان و به صورت متن باز است. آمارهای تحلیلی را روی سرور خودتان ببینید. PIWIK کاملا از دیگر ابزارهای تحلیلی وب متمایز است. آن یک زیرساخت تحلیلی وب متن­باز رایگان است یعنی شما می­توانید آن را دانلود کنید و در سرورتان بارگذاری کنید. اطلاعات تنها در دسترس شما قرار می­گیرد و هیچ پولی پرداخت نمی ­کنید