مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۵آبان

Image result for ‫شبکه سازی‬‎شبکه‌سازی یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد سرمایه برای شماست که می‌تواند گام بعدی در کسب‌وکار را به شما نشان دهد. با به کار بردن پنج توصیه زیر، پتانسیل خود را به حداکثر رسانده و شبکه فردی خود را گسترش دهید:

1️⃣ افراد تأثیرگذار اطراف خود را شناسایی کنید.

همزمان با بررسی شبکه فردی خود، به دنبال افراد کلیدی باشید. منظور افرادی هستند که شخصاً شما را می‌شناسند و تمایل دارند که به شما کمک کنند. آن‌ها به‌طور کامل باید هدف نهایی و کاری که قرار است انجام دهید را درک کنند. به ‌عنوان‌ مثال می‌توانید در ابتدا یک کمپین بازاریابی از دوستان و آشنایان برای خود ایجاد کنید و با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید به شما در بازاریابی کسب‌وکارتان کمک کنند. آن‌ها می‌توانند پوسترهای تبلیغاتی کسب‌وکارتان را به‌صورت ایمیل‌های تبلیغاتی برای دوستان خود بفرستند یا در توییتر، مطالب مربوط به کسب‌وکارتان را توییت کنند. این کار واقعاً مؤثر است.

 

2️⃣ بر ارتباطات خارجی سرمایه‌گذاری کنید.

بعد از اینکه افراد تأثیرگذار را در شبکه خود شناسایی کردید، زمان آن رسیده که از ارتباطات خارجی خود بهره ببرید. به دنبال دوستان متقابل، شبکه فارغ‌التحصیلان و هر فرد دیگری بگردید که می‌تواند شبکه فردی شما را گسترش دهد. تجربه ثابت کرده است که شبکه فارغ‌التحصیلان باارزش‌ترین شبکه خارجی است.

 

3️⃣ به خارج از منطقه راحتی خود گام بردارید.

باید از منطقه راحتی خود خارج شده و در موقعیت‌های مختلفی مثل همایش‌ها و سمینارها شرکت کنید. این کار باعث آشنایی شما با تعداد زیادی از افراد و کسب‌وکار در صنایع مختلف می‌شود و در مدت ‌زمانی کوتاه شبکه شما را گسترش می‌دهد. این کار ممکن است مهم‌ترین وجه گسترش شبکه فردیتان باشد. بدون خارج شدن از منطقه راحتی خود نمی‌توانید شبکه خود را گسترش داده و آن را حفظ کنید.

۲۵آبان

💢 درس های کارآفرینی :Image result for entrepreneurship

درس اول:
 ایده ها و رویاهای خود را پرورش دهید. حتی اگر الان، سرمایه گذاری جهت عملی کردن آنان در دسترس نباشد.

 

درس دوم:
 تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید. جهان دیجیتال، محصور شدنی نیست.

 

درس سوم:
 افراد و دوستان خوبی برای خود پیدا کنید و به مشتریانتان عشق بورزید. تلاش کنید زیاد یاد بگیرید.

 

درس چهارم: 
من در سال ۲۰۰۰ گفتم اگر ۹ خرگوش در جهان وجود داشته باشد، اگر بخواهید یکی از آنان را شکار کنید، کافی است به یکی از آنان خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید! تاکتیک خود را تغییر دهید، خرگوش را تغییر ندهید!

 

درس پنجم:
فرصت های زیادی پیش روی ما است. تمام را نمی توان به دست آورد. اگر یک فرصت خوب را به دست آورید کافی است. مسیر پیشرفت را مرحله به مرحلی طی  کنید.

 

درس ششم:
یکی از دلایل عمده ای که  سبب می شود افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در ایجاد یک محیط کارآفرینی و بسترسازی یک کسب و کار اینترنتی، با شکست یا موفقیت های بسیار ضعیف روبرو شوند، آن است که آنان فناوری اطلاعات را خوب می شناسند ولی طرز ارائه آن در محیط کسب و کار را نمی دانند و مشتریان از کسب و کار آنان استقبال نمی کنند.

 

۱۱آبان

شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پرریسک خود را در اختیار ندارند. ریسک بالای اجرای طرح‌های جدید، نسبت هزینه‌های اجرای طرح‌های مذکور به کل سرمایه اولیه یک شرکت کوچک و احتمال عدم توانایی آن در پاسخگویی به نیاز بازار در آینده، موقعیت یک شرکت نوپا را بسیار متزلزل خواهد کرد.

سرمایه خطرپذیر، سرمایه‌ای است که به همراه کمک‌های مدیریتی در اختیار شرکت‌های نوپا و در حال رشد قرار می‌گیرد. این روش یکی از روشهای مطلوب حمایت از کارآفرینان، مخترعان و صاحبان ایده است که ضمن حفظ مالکیت فکری طرح، صاحب طرح نیز در موفقیت و یا شکست آن شریک می‌شود.

نهادهای مالی که به‌طور تخصصی در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های با ریسک بالا فعالیت می‌کند، شرکت‌ و یا صندوق های سرمایه‌گذاری خطرپذیر نامیده می‌شوند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر نوعی واسطه مالی هستند که با استفاده از تخصص خود به تامین مالی و پشتیبانی آن ‌دسته از شرکت‌ها و بنگاه‌هایی مبادرت می‌ورزد که در حالت عادی قادر به تامین تمام یا بخشی از سرمایه مورد نیاز خود نیستند.