در حال حاضر سازمانهای مختلف بیشتر از همیشه درگیر ایجاد تغییرات هستند و به تبع آن، عوامل خارجی و داخلی سازمان هم تغییر میکنند. اما تغییرات محدود به مواردی چون پیشرفت، عدم رشد، چرخههای اقتصادی، فناوریهای نوظهور، تغییرات در چشم انداز رقابتی، مدیریت عالی نیروی کار در نسلهای مختلف، شکاف فرهنگی و چالشهای ارتباطی نیست.یکی از مهم ترین وظایف مدیر، ایجاد تغییرات لازم و ذکر اهمیت آن است. پذیرش و حمایت از فرهنگ شرکت، مسائل مهمی هستند که این کار فقط با ارتباط روشن، منسجم و پیگیری انجام میشود. مدیریت شرکت و ایجاد تغییرات کار سادهای نیست و مطمئنا در این راه اشتباهات فراوانی رخ میدهد که با بهکارگیری راه حلهایی این مشکلات برطرف میشود. در ادامه به مراحل بسیار مهمی اشاره شده است که افراد گروه تغییرات را راحتتر بپذیرند و حتی در داخل سازمان اجرا کنند.
1- توضیح درباره تغییرات
تغییرات چه عمده باشند چه جزئی، مدیران باید درباره علت اهمیت و نتایج مثبت و فضای بعد از تغییرات به وضوح برای کارمندان توضیح دهند. تغییرات در سازمان باید از بالا به پایین صورت بگیرد. مدیران ارشد پیش از اینکه درباره ایجاد تغییرات با دیگر اعضای شرکت صحبت کنند، باید این موضوع را با مدیران ردههای پایین مطرح کرده و در این خصوص با یکدیگر مشورت داشته باشند.