مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱شهریور

بازاریابی محتوا، یک رویکرد راهبردی به بازاریابی است مبتنی بر ایجاد و انتشار محتوایی که ارزشمند و مرتبط با مخاطب گروه هدف سازمان باشد


سازمان‌های مردم‌نهاد هر روز بیش‌تر با اهمیت تولید محتوا و بازاریابی آن برای مخاطب آشنا می‌شوند. هر چقدر هم که یک سازمان در ارائه خدمات موفق باشد و به اهداف اجتماعی که برای خود تعریف کرده نزدیک‌تر شود، باز هم به تولید محتوا نیاز دارد تا بتواند مخاطبانش را هم قانع کند که واقعا موفق است. راسل اسپارکمن، مشاور و محقق در حوزه بازاریابی محتوا برای سازمان‌های مردم‌نهاد است. در این گفت‌وگوی کوتاه او نکات مهمی را در این زمینه بازگو می‌کند.

 

متن گفت‌وگو:

ممنون راسل که حاضر به صحبت شدی. به نظرم اولین سوال‌ ما این است که بازاریابی محتوا چیست و اصلا چرا به آن نیاز داریم؟

راسل: به خاطر این سوال متشکرم. جدیدا وقتی مردم از من این سوال را می‌پرسند که بازاریابی محتوا چیست و چه تعریفی دارد، می گویم بازاریابی محتوا بدیهی است.

۳۱شهریور

اکثریت غالب رهبران در لحظات حساس که باید رفتار مناسبی از خودشان بروز بدهند تا اعتماد کارمندان‌شان را جلب کنند، برخورد مناسبی نمی‌کنند.


اگر شما هم از آن دسته رئیس‌هایی هستید که نمی‌توانند با کارمندان زیردست خود ارتباط واقعی برقرار کنند، به این نکته توجه کنید:  مطابق نتایج حاصل از نظرسنجی سازمان اینترکت-هریس که به‌صورت آنلاین با مشارکت حدود هزار نفر از افراد شاغل در آمریکا انجام شد، ۹۱درصد از کارمندان می‌گویند که مشکلات در برقراری ارتباط می‌تواند مدیران را از سمت خود پایین بیاورد.


در این نظرسنجی، کارمندان به آن دسته خطاهای مدیریتی اشاره کردند که به دلیل فقدان هوش عاطفی در میان مدیران سازمان‌های سودآور ناشی می‌شود، از جمله مدیریت ذره‌بینی، زورگویی، خودشیفتگی، عدم قطعیت و سایر موارد دیگر. مهمترین مشکلات ارتباطی که به گفته کارمندان مانع کارآمدی مدیران سازمان‌های سودآور می‌شود به ترتیب زیر است:

http://yarikadeh.com/sites/default/files/styles/large/public/field/image/complaintsf_1.jpg?itok=QYTpmoiV

این داده‌ها نشان می‌دهد که اکثریت غالب مدیران در لحظات حساس که باید رفتار مناسبی از خودشان بروز بدهند تا اعتماد کارمندان‌شان را جلب کنند، برخورد مناسبی نمی‌کنند. و  این آمار تکان‌دهنده است چون سازمان‌ها هزینه زیادی صرف می‌کنند تا از کارمندان‌شان نظرسنجی کنند، بر اساس نتایج سازمان‌دهی مجدد انجام دهند، از مشاوران کمک می‌گیرند و به دنبال پروژه‌های نوآورانه برای ایجاد تغییرات هستند.

۳۰شهریور
اگر میانسال هستید و مدتی است دیگر در شغلتان احساس رضایت نمی‌کنید، نگران نباشید. شما تنها نیستید. ممکن است شغلتان دیگر برای شما جذاب نباشد یا حوزه کاری شما به گونه‌ای تغییر کرده که دیگر با روحیات شما سازگار نیست. حتی ممکن است ارزش‌ها و سلایق شما در طول زمان تغییر کرده باشد. مهم نیست که چه چیزی تغییر کرده. شما این مسیر را در 20 سالگی‌تان انتخاب کردید و طبیعتا حالا در میانسالی کاملا با 20 سالگی‌تان متفاوتید. احساس عدم رضایت شغلی مساله‌ای متداول است اما حل این مساله کار چندان آسانی نیست.
 

55 آنلاین : عدم رضایت شغلی یک نقطه‌ بحرانی است. شما عمر، انرژی، پول و دانش خود را صرف کار کرده‌اید. شما مدت‌ها در این کار برای خود اعتبار کسب کرده‌اید. شغل شما سبک زندگی و سیاست‌های خرجی شما را هم تحت‌تاثیر قرار داده است. شاید امیدوار بوده‌اید که به زودی فرزندان خود را به دانشگاه بفرستید و سپس بازنشسته شوید. اما حالا ناگهان احساس می‌کنید که به یک تغییر بزرگ نیاز دارید که اگر حالا اتفاق نیفتد، هیچ‌گاه اتفاق نخواهد افتاد.

اما چه باید کرد؟
برای یافتن پاسخ این سوال، سراغ «پتی مک‌کورت» رفتم که سابقا در بخش مدیریت استعدادیابی «نتفلیکس» مشغول به کار بوده. با توجه به سابقه‌ کاری‌اش در بخش منابع انسانی، می‌دانستم که حتما می‌تواند برای عبور از بحران عدم رضایت شغلی راه‌حلی پیشنهاد کند.

۳۰شهریور

ایران همواره به دلیل موقعیت جغرافیایى استراتژیک، قدمت تاریخى چند هزارساله و منابع طبیعى متعدد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. این کشور همواره سعى داشته تا نقش مهمى در اقتصاد خاورمیانه و به دنبال آن در جهان ایفا کند. برخلاف پستى بلندی‌های سیاسى منطقه و موانع اقتصادى، در سه دهه گذشته ایران توانسته دومین قطب اقتصادى خاورمیانه باشد. ایران هم‌اکنون با جمعیت بیش از ۸۰,۸ میلیون نفر، بعد از ترکیه نوزدهمین کشور جهان است ازنظر جمعیت است و در کشورهاى حوزه MENA در رتبه دوم قرار دارد. با توجه به میانگین سنى ۲۷,۸ سال شایان توجه است که ۱/۳ از جمعیت این کشور را افراد بین ۱۴ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهند. نکته‌ای که می‌تواند نظر هر سرمایه‌گذاری را به خود جلب کند. بااین‌حال محدودیت‌های متعددى که براى واردات طیف وسیعى از محصولات وجود دارد، باعث آسیب جدى به اقتصاد این کشور شده است. درنتیجه مواجهه با افرادى که در سنین مصرف‌گرایی قرار دارند و محدودیت‌های زیادى در انتخاب کالا یا خدمات موردنظرشان دارند، امرى رایج است. اکنون اقتصاد ایران پساتحریم، آینده‌ای روشن پیش روی سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان قرار داده است.