مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۹مرداد

درحالی‌که ایده‌های کسب‌وکاری خوب، زیاد و کم‌ارزش هستند، ایده‌های عالی همانند سکه‌ی نقره‌ی قدیمی کمیاب هستند. فقط درصد کمی از کسب‌وکارهای جدید بیشتر از دو سال دوام می‌آورند. پس چه چیزی یک ایده را موفقیت‌آمیز می‌سازد؟

در ادامه مواردی که کارآفرینان برای تعیین اینکه آیا ایده، ایده‌ای خوب است یا عالی ارائه می‌دهند.

 

۱- بادوام باشد.

یان آرونویسچ، مؤسس و مدیرعامل GovernmentAuctions.org

ایده‌های کسب‌وکاری که بتوانند نیاز مردم را برای دوره‌ای طولانی تأمین کنند موفق‌ترین ایده‌های دارای ریسک کارآفرین باید کسب‌وکار خود را برای دو، سه و ده سال مجسم کند تا بفهمد آیا محصول یا خدمات آن‌ها بعد آن مدت همچنان مطرح خواهد بود یا نه. از مد و رسوم دوری‌کنید چون آن‌ها ناگهان محو می‌شوند. اگر مطمئن هستید ایده‌ی شما راه‌حلی برای مشکلات مشتریان باقی خواهند ماند و در سال‌های آینده هم درآمدزا خواهد ماند، ایده‌ی شما یک ایده‌ی عالی برای کار است.

 

۲- مورد استقبال قرار بگیرد

 کتی شی، مدیر بازاریابی OrderGroove

ایده‌های کسب‌وکاری عالی ظاهراً به‌وسیله‌ی یک منبع خارجی مثل سرمایه‌گذاران، مشتریان یا رسانه مورد استقبال قرار می­گیرند.

 

۳- کپی‌برداری از آن راحت نباشد..

دیوید هندمِیکر، مدیرعامل Next Day Flyer

بهترین ایده‌های کسب‌وکاری آن‌هایی هستند که به‌راحتی نتوان از آن کپی کرد. اگر یک ایده‌ی عالی وجود داشته باشد و موانع مورد کم باشند، مطمئن باشید از آن تقلید خواهد شد. کسب‌وکارهای جدید باید خیلی متفاوت باشند و موانع ورود زیادی داشته باشند، مثل پتنت­ها تا در رقابت از شما دفاع کند.

 

۴- فروشنده‌ها به آن علاقه­مند شوند.

یوگن لی، رئیس و مدیرعامل ETL Associate

بهترین مشخصه موفقیت میزان موفقیت یک کسب‌وکار میزان علاقه‌ای است که فروشندگان خارجی نسبت به آن نشان می‌دهند، اگر کسب‌وکارهای جانبی متقاضی محصولات شما هستند تا کسب مخاطب کنند، آنگاه می‌توانید مطمئن شوید احتمالاً طرح شما سودآور خواهد بود.

۱۲مرداد

نشریه علمی لایوساینس به منظور معرفی 10 نفر از نابغه های تاریخ بشر که در دوره خود از برترین ها به شمار می رفته اند، طی گزارشی جالب لیست 10 نفر از این دانشمندان که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی از نظر بسیاری از افراد زمان خود دیوانه به شمار می رفته اند را با عنوان «لیست 10 تن از دیوانه ترین دانشمندان جهان» منتشر کرده است. 


1- یوهان کونراد دیپل: وی در کشور آلمان و در قلعه ای به نام فرانکشتاین متولد شده و رشد کرد. در قرن 17 میلادی وی به عنوان یک شیمی دان موفق به ابداع رنگدانه آبی پروس یکی از اولین رنگ های شیمیایی ترکیبی در جهان شد. اما اصلی ترین و بی پایان ترین تلاش وی که شهرت زیادی را نیز برایش به ارمغان آورد تلاش برای کشف اکسیر حیات یا نامیرایی است. شایعاتی که درباره آزمایش های وی بر روی اجساد انسان ها وجود داشته است، الهام بخش شکل گیری شخصیت افسانه ای داستان فرانکشتاین بوده است.

 
2- وارنر ون براون: وی در سن 12 سالگی قطار اسباب بازیش را از ترقه پر کرده و در میان خیابانی شلوغ در آلمان منفجر کرد. این عمل نشانه از پدیده ای بود که در آینده در حال وقوع بود. وی در نهایت به عنوان مغز برنامه های موشکی V-2 هیتلر به عنوان اسیر جنگی به زندان افتاد و سپس راه خود را به سوی فضا و اکتشافات فضایی باز کرد. وی در حالیکه در برنامه های فضایی آمریکا دست داشت به عنوان استاد فلسفه و غواصی نیز مشغول به کار بود. 

۱۱مرداد

وبسایت Economist لیست برترین شرکت های اینترنتی جهان را اعلام کرد؛ فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و کافه بازار صدر نشینان بازار ایران در فهرست اعلام شده قرار دارند.

وبسایت Economist لیست برترین شرکت های اینترنتی جهان را اعلام کرد؛ دیجی کالا و کافه بازار صدر نشینان بازار ایران

وبسایت معتبر Econimist به تازگی با همکاری گروه World Startup گزارشی را منتشر کرده و طی آن به معرفی برترین شرکت های اینترنتی ۵۰ کشور مختلف دنیا پرداخته است. در این گزارش گوگل با ارزش تقریبی ۴۱۰ میلیارد دلار، با ارزش ترین شرکت اینترنتی جهان به شمار می رود و پس از آن مجموعه Alibaba از چین با ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

در میان ۵۰ کشوری که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، ایران نیز جای دارد. به گزارش اکونومیست با ارزش ترین شرکت اینترنتی ایران دیجی کالا است که بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار ارزش گزاری شده. همچنین مجموعه کافه بازار در این گزارش، با ارزش تقریبی ۸ میلیون دلار، رتبه دوم ایران را به خود اختصاص داده است.

نکته ای که در این گزارش به چشم می آید، پیشرفت شرکت های چینی است که اکنون توانسته اند فاصله خود را با آمریکایی ها به حداقل رسانند. Economist همچنین اعلام کرده است که در بین ۵۰ کشور مورد بررسی، ۳۰ مورد دارای شرکت هایی با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار هستند.

۱۱مرداد

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، این روزها شهرتی جهانی یافته است. حجم بالای تراکنش مالی این شرکت و محبوبیت بالای آن در میان کاربران، توجه نشریات خارجی را به این مجموعه جلب کرده است.

چندی پیش مجله Economist طی مطلبی ارزش دیجی کالا را به عنوان یک استارتاپ ایرانی، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد. پس از آن نوبت واشنگتن پست بود که از موفقیت های دیجی کالا در زمینه کارآفرینی بنویسد. و اکنون نشریه معتبر Forbes این شرکت را برای گزارش خود انتخاب کرده است.

در ادامه مطلب می توانید گزارش Forbes از این فروشگاه آنلاین ایرانی را مطالعه نمایید.

خرید لباس و لوازم آشپزخانه از بازارهای داخل ایران امری مرسوم است که معمولا بر حسب تجربه انجام می شود اما در مورد اجناس دیگری چون دوربین اوضاع کمی متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل دو برادر دو قلو به نام های حمید و سعید محمدی تصمیم گرفتند که نحوه خرید لوازم الکترونیک مصرفی و کالاهای دیگر را در کشور را متحول نمایند.

حدودا ۸ سال پیش این دو برادر ۳۵ ساله، پیشرو ترین استارتاپ ایرانی به نام  دیجی کالا را راه اندازی کردند که در زبان فارسی به معنای کالاهای دیجیتال است.

شفافیت در معاملات، پس گرفتن کالاها و نقدهایی که در مورد محصولات عرضه شده در این وبسایت منتشر می شد برای اغلب خریداران ایرانی بیگانه بود و همین عوامل برادران محمدی را بر آن داشت تا این کسب و کار جدیدی را که حالا ارزشی برابر با ۱۵۰ میلیون دلار دارد، راه اندازی نمایند.

داستان از اینجا شروع می شود که این دو برادر شیفته عکاسی بودند و توانستند با همراهی هم حدودا ۱۰۰۰ دلار را پس انداز نمایند و با آن یک دوربین SLR دیجیتالی بخرند.