درحالیکه ایدههای کسبوکاری خوب، زیاد و کمارزش هستند، ایدههای عالی همانند سکهی نقرهی قدیمی کمیاب هستند. فقط درصد کمی از کسبوکارهای جدید بیشتر از دو سال دوام میآورند. پس چه چیزی یک ایده را موفقیتآمیز میسازد؟
در ادامه مواردی که کارآفرینان برای تعیین اینکه آیا ایده، ایدهای خوب است یا عالی ارائه میدهند.
۱- بادوام باشد.
یان آرونویسچ، مؤسس و مدیرعامل GovernmentAuctions.org
ایدههای کسبوکاری که بتوانند نیاز مردم را برای دورهای طولانی تأمین کنند موفقترین ایدههای دارای ریسک کارآفرین باید کسبوکار خود را برای دو، سه و ده سال مجسم کند تا بفهمد آیا محصول یا خدمات آنها بعد آن مدت همچنان مطرح خواهد بود یا نه. از مد و رسوم دوریکنید چون آنها ناگهان محو میشوند. اگر مطمئن هستید ایدهی شما راهحلی برای مشکلات مشتریان باقی خواهند ماند و در سالهای آینده هم درآمدزا خواهد ماند، ایدهی شما یک ایدهی عالی برای کار است.
۲- مورد استقبال قرار بگیرد
کتی شی، مدیر بازاریابی OrderGroove
ایدههای کسبوکاری عالی ظاهراً بهوسیلهی یک منبع خارجی مثل سرمایهگذاران، مشتریان یا رسانه مورد استقبال قرار میگیرند.
۳- کپیبرداری از آن راحت نباشد..
دیوید هندمِیکر، مدیرعامل Next Day Flyer
بهترین ایدههای کسبوکاری آنهایی هستند که بهراحتی نتوان از آن کپی کرد. اگر یک ایدهی عالی وجود داشته باشد و موانع مورد کم باشند، مطمئن باشید از آن تقلید خواهد شد. کسبوکارهای جدید باید خیلی متفاوت باشند و موانع ورود زیادی داشته باشند، مثل پتنتها تا در رقابت از شما دفاع کند.
۴- فروشندهها به آن علاقهمند شوند.
یوگن لی، رئیس و مدیرعامل ETL Associate
بهترین مشخصه موفقیت میزان موفقیت یک کسبوکار میزان علاقهای است که فروشندگان خارجی نسبت به آن نشان میدهند، اگر کسبوکارهای جانبی متقاضی محصولات شما هستند تا کسب مخاطب کنند، آنگاه میتوانید مطمئن شوید احتمالاً طرح شما سودآور خواهد بود.